18.5.2020 Digitaalinen markkinointi tehtävä

  1. 1. Sähköpostimarkkinointi on tehokkain digitaalisen markkinoinnin keino. Se on tehokkainta, kun kampanjat ovat tarkasti kohdennettuja ja sisältö vastaanottajaansa kiinnostavaa. Visuaalinen puoli on tärkeässä roolissa, sillä kuva todella kertoo enemmän kuin tuhat sanaa ja vaikuttaa markkinointitehoon huomattavasti. 

  1. 2. Mobiilimarkkinoinnin osa alueet: tekstiviestit sekä multimediaviestit, sosiaalisen median palvelut, muut paikkatietoa käyttävät nettipalvelut, esim. Google-kartat, mobiilisivustot, mobiilipelit, QR-koodit ja NFC-tagit. 

  1. 3. Videomarkkinointi yhdistää tehokkaasti kuvan, tekstin ja äänen. Videoiden katselun yleistyessä ja tv:n katselun vähentyessä, videon avulla tavoitat haluamasi kohderyhmä televisiota kohdennetummin ja pienillä kustannuksilla. Video voidaan julkaista esimerkiksi YouTubessa ja upottaa tämän jälkeen omalle sivustolle, osaksi muuta sisältöä. 

  1. 4. Bannerit ja Display-mainonta: Monille Display-mainonta tuo ensimmäisenä mieleen bannerimainokset, bannerit ovatkin ehkäpä Display-mainonnan yleisin muoto, ja usein bannerimainontaa ja Display-mainontaa luullaankin samaksi asiaksi. Display-mainonta on kuitenkin muutakin kuin bannereita. Display-mainonnan vahvuus on visuaalisuus. Mainokset kiinnittävät käyttäjän huomion näyttävyydellään tämän selaillessa muita sivustoja. Tyypillisesti mainosten aiheet koskevat tiettyä tuotetta, palvelua tai käynnissä olevia tarjouksia. 

  1. 5. Podcast: On tämän hetken puhutuin ja trendikkäin mediakanava. Niiden suosion kasvua ollaan odotettu jo 2000-luvun alusta lähtien, jolloin podcast-formaatti keksittiin Yhdysvalloissa. Nyt viimein podcastit ovat lyömässä kunnolla läpi myös Suomessa. Uusia podcasteja ilmestyy mielenkiintoisilta persoonilta tiuhakseltaan ja monet tutut ja tunnetut some-vaikuttajat ovat ottaneet ne uudeksi aluevaltauksekseen. Podcastit ovat netissä kuunneltavia puheohjelmia, jotka voivat käsitellä käytännössä mitä tahansa. Suosituimmat podcastit ovat viihdyttäviä, aihepiireiltään esimerkiksi lifestyle-, komedia- tai rikospodcasteja. Podcasteja voi kuunnella kun itselleen sopii, eli kiinnostavat aihepiirit ja persoonat täyttävät nyt ihmisten korvanapit esimerkiksi työmatkoilla ja juoksulenkeillä. 

Valitsin itseäni kiinnostavan ja tutun mainoskanavan eli tuon podcastin. Itse kuuntelen YouTubettajien Veronican ja Sitan yhteistä podcastia nimeltä POKS. Jaksot sisältävät sekä uutta ja vanhaa: jatkuvista pyynnöistä kesäkaudelta tutut drinkit tekevät paluun, mutta #pokstestaa- konseptin myötä päästään kokemaan myös jotain ennenkuulumatonta. Itse kuuntelen podcasteja ennen nukkumaanmenoa tai siivoillessa. 

Listen up: advertisers should muscle in on the podcast market ...

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

työssäoppiminen 24.4

värjäysmalli

Ensimmäinen hiustenpesu pareittain